Tarım ve Orman Bakanlığımızca
geçtiğimiz hafta Ülkemiz genelinde başlatılan “Ürün Bazlı” gıda denetim
seferberliği kapsamında İl/İlçe Müdürlüklerimizde görevli gıda kontrol ekipleri
tarafından 6 günde 778 adet eş zamanlı denetim gerçekleştirildi.
Konu ile ilgili açıklamalarda bulunan
İl Müdürümüz Kemal YILMAZ; “Bilindiği üzere gıda zincirinin tüm aşamalarında
tüketici sağlığının korunması ve güvenilir gıda arzının sağlanması
Bakanlığımızın sorumluluğundadır. Bu kapsamda denetimlerin etkinliğinin daha da
artırılması amacıyla Bakanlığımız tarafından 25-30 Kasım 2019 tarihleri
arasında Ülkemiz genelinde “Ürün Bazlı” gıda denetim seferberliği başlatılmıştır.
Denetim seferberliği ile birlikte ilimizde de 25 Kasım tarihinde et ve et
ürünleri üreten işyerleri, 26 Kasım tarihinde süt ve süt ürünleri üreten işyerleri,
27 Kasım tarihinde ekmek ve ekmek çeşitleri ile unlu mamul üreten işyerleri, 28
Kasım tarihinde kasap, şarküteri ile bakkal, market, büfe vb. işyerleri, 29
Kasım tarihinde okul kantinleri ve yemekhaneleri, 30 Kasım tarihinde lokanta,
restoran, dönerci, fast-food vb. toplu tüketim yerlerine yönelik denetimler
gerçekleştirilmiştir” dedi.
İlimiz genelinde eş zamanlı olarak 6 günde 778 adet
denetim gerçekleştirildiğini vurgulayan İl Müdürümüz; “Bakanlığımız tarafından
başlatılan “Ürün Bazlı” denetim seferberliği ile birlikte ilimizde de yoğun bir
çalışma başlatılmış ve İlimiz de görev yapan tüm gıda kontrol görevlilerinin
denetime çıkmaları planlanmıştır. Bu kapsamda İl/İlçe Müdürlüklerimizde görevli
tüm gıda kontrol ekipleri tarafından belirlenen sektörlerde eş zamanlı olarak 6
günde 778 adet denetim gerçekleştirilmiştir. Bunun sonucunda 2019 yılında
toplam 12 bin 449 adet denetim yapılmış olup 81 adet işletmeye idari para
cezası uygulanmıştır. İl Müdürlüğü olarak halk sağlığını korumak amacıyla gıda
işletmelerine yönelik denetimlerimiz bundan önce olduğu gibi bundan sonrada
büyük bir titizlik ve hassasiyetle devam edecektir. Ancak, gıda denetimlerinin
amacına ulaşabilmesi için tüketicilerimizin de bilinçli olmaları çok önemlidir.
Unutulmamalıdır ki, etkili bir denetim sistemi tüketicinin ve tüketici
örgütlerinin denetimlere katılmaları, katkı sağlamaları ile mümkündür. En iyi
denetçi tüketicinin kendisidir. Çünkü tüketicinin her hangi bir olumsuzlukla
karşılaştığında bu olumsuzluğun giderilebilmesi için ilgili kurumlara ya da
yetkili makamlara müracaat etme hakkını içeren şikâyet hakkı da bulunmaktadır.
Bu nedenle; gıda zehirlenmesine maruz kalan veya satın aldığı gıdalarla ilgili
herhangi bir şikâyeti olan tüketicilerimiz " Alo 174 Gıda Hattı"nı
arayarak ihbarda bulunabilmektedir. 6 gün boyunca mesai mefhumu gözetmeksizin
denetim gerçekleştiren İl ve İlçe Müdürlüklerimizde görevli gıda kontrol
ekiplerine ayrıca teşekkür ediyor, başarılarının devamını diliyorum” diyerek
sözlerine son verdi.